Samhällsvetare med stort aktie- och fondintresse. På grund av ringa ekonomiska kunskaper handlar mycket om omvärldsanalys, och att följa trender och köpråd med ett kritiskt öga. Fokus är framförallt värdeökning och/eller utdelning, där utdelningstillväxt oftast har företräde framför direktavkastning. Mål är hög avkastning till medelrisk. Genom den här bloggen hoppas jag utvecklas som investerare.

Bloggen är helt oberoende. Ingen reklam. Inga samarbeten.

tisdag 29 december 2015

Att få vara med om uppgraderingar

Det är en galen känsla när man får vara med om en uppgradering. Jag försökte med nedanstående fall hålla koll på när botten kunde vara nådd. Med det sagt är mina värderingskunskaper dock fortsatt för låga, men rätt blev det med iaf fyra av mina innehav:

Visa köpte jag och sålde, men köpte strax tillbaks. ICA har jag också köpt på toppen men GAV är fortfarande bra. Nike har dundrat på men är ändå nöjt med att vara med i racet. SCA får sägas vara den tydligaste uppgraderingen, där hamnade jag verkligen i botten och har följt med upp sedan dess.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vänligen håll god ton.