Samhällsvetare med stort aktie- och fondintresse. På grund av ringa ekonomiska kunskaper handlar mycket om omvärldsanalys, och att följa trender och köpråd med ett kritiskt öga. Fokus är framförallt värdeökning och/eller utdelning, där utdelningstillväxt oftast har företräde framför direktavkastning. Mål är hög avkastning till medelrisk. Genom den här bloggen hoppas jag utvecklas som investerare.

Bloggen är helt oberoende. Ingen reklam. Inga samarbeten.

lördag 4 juli 2015

Industrivärden - regelbundet sparande

Jag har nu kommit igång med ett regelbundet sparande i Industrivärden. Passar perfekt med det låga courtaget, speciellt då Industrivärden i stor utsträckning följer index och jag ändå inte kan bedöma utsikter för det. Hade tidigare även funderingar på månadssparande i Creades men det faller bort då Creades är borta ur bevakningslistan. Även Hufvudstaden har jag börjat köpa in mig i men där skulle jag helst köpt allt samlat egentligen för att det får en full portföljandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vänligen håll god ton.