Samhällsvetare med stort aktie- och fondintresse. På grund av ringa ekonomiska kunskaper handlar mycket om omvärldsanalys, och att följa trender och köpråd med ett kritiskt öga. Fokus är framförallt värdeökning och/eller utdelning, där utdelningstillväxt oftast har företräde framför direktavkastning. Mål är hög avkastning till medelrisk. Genom den här bloggen hoppas jag utvecklas som investerare.

Bloggen är helt oberoende. Ingen reklam. Inga samarbeten.

tisdag 19 januari 2016

Portföljregler av en orsak, del 2

Jag noterar när jag tittar på gamla blogginlägg att jag har haft mycket tidigare tankar och strategier. Men jag märker också hur jag hela tiden landar i mina portföljregler. Summa summarum, med tydliga investeringsregler för mig själv så fungerar det också bäst. Jag har också haft tankar kring månadssparande med mera, men nu försöker jag att inte bli för stressad över investeringen utan köper aktier när jag har möjlighet och när jag tycker köpläget ser bra ut. I dagsläget har jag endast min aktieportfölj och en mindre fondportfölj.

Däremot har jag fortfarande som mål att någon gång få igång mitt självförsörjande aktiespar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vänligen håll god ton.