Samhällsvetare med stort aktie- och fondintresse. På grund av ringa ekonomiska kunskaper handlar mycket om omvärldsanalys, och att följa trender och köpråd med ett kritiskt öga. Fokus är framförallt värdeökning och/eller utdelning, där utdelningstillväxt oftast har företräde framför direktavkastning. Mål är hög avkastning till medelrisk. Genom den här bloggen hoppas jag utvecklas som investerare.

Bloggen är helt oberoende. Ingen reklam. Inga samarbeten.

lördag 23 januari 2016

Inköp

Jag lyckades skramla ihop lite för att kunna köpa iaf lite i bear-market (som nu tyvärr kanske vänder upp) och har nu köpt upp mig i både Industrivärden och GN Store Nord. För båda lyckades jag också sänka mitt GAV vilket känns bra. Industrivärden följer ju mest index, så är inte så mycket att orda om. GN Store Nord är ordentligt nedtryckt så jag tror att det kan vara ett bra läge där. Som jag tidigare har skrivit är det här ett typexempel på en aktie jag har svårt att släppa. Det finns egentligen andra innehav som kanske vore bättre att öka i, inte minst Nike, men jag vill gärna ha en jämnvikt i portföljen mellan innehaven innan jag fortsätter vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vänligen håll god ton.