Samhällsvetare med stort aktie- och fondintresse. På grund av ringa ekonomiska kunskaper handlar mycket om omvärldsanalys, och att följa trender och köpråd med ett kritiskt öga. Fokus är framförallt värdeökning och/eller utdelning, där utdelningstillväxt oftast har företräde framför direktavkastning. Mål är hög avkastning till medelrisk. Genom den här bloggen hoppas jag utvecklas som investerare.

Bloggen är helt oberoende. Ingen reklam. Inga samarbeten.

lördag 6 februari 2016

Disclaimer

Jag är otroligt ödmjuk och tacksam inför att nu finnas med på ett par länklistor (Daniel investerar, Utdelningsseglaren, Utdelningsstugan och Krösus Sorks Investeringsblogg). Det har också gjort att läsarantalet stigit, och idag kan det ibland finnas omkring 100 (!) läsare. Det fascinerar mig att någon faktiskt vill läsa vad jag skriver, så det är bara att tacka och buga :-). Till nya läsare tänkte jag skriva något så tråkigt som min Disclaimer (finns alltid längst ner på sidan). Jag tror ju knappast att jag har någon marknadspåverkan men med tanke på Vardia-haveriet (investerade ej) känns det värt att påminna om sin disclaimer. Och så här lyder den :-)

Den här bloggen drivs av en amatör. Inget ansvar tas för eventuella investeringar som läsare gör baserat på vad som skrivs, och den information som finns, i den här bloggen. Du kan förlora hela ditt investerade kapital vid aktie-, ETF- och fondinvesteringar.

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Nu har ju inte jag nån större läsekrets men jag lägger till dig jag också.

    SvaraRadera
  3. Hej Daniel!

    Får passa på och tacka för omnämnandet och för att du har med mig i din blogglista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för kommentaren, detta är dock Aktiebubblarens blogg :-)

      Radera

Vänligen håll god ton.